Partidul Noi Orizonturi

Partidul Noi Orizonturi

sâmbătă, 22 august 2015

Au fost odată politicieni. Radu Berceanu s-a întors la avioane

Privind lumea politică din afara ei, fostul ministru îl vede pe Iohannis „un președinte prea nejucător”

Radu Berceanu a luat decizia de a se retrage din viața politică acum trei ani, după ce și-a încheiat mandatul de senator. El s-a dedicat pasiunii sale, aeronautica. Ministru al Transporturilor timp de aproape patru ani, influent lider al PDL și membru al celebrei grupări politice BVB(Berceanu-Videanu- Blaga), Radu Berceanu a luat decizia surprinzătoare de a se retrage din viața politică, în 2012. Și nu a revenit asupra hotărârii sale. „Nu mai candidez la următoarele alegeri parlamentare, pentru că este suficient. Eu, la sfârșitul acestui an și acestui mandat de parlamentar, împlinesc 23 de ani de când sunt parlamentar, și cred că este suficient. Trebuie să vină tineret și în Parlament”, își argumenta decizia în urmă cu trei ani, Radu Berceanu. Întrebat dacă regretă decizia de a ieși din viața politică, Berceanu a afirmat: „Nu, deloc, ba chiar am stat prea mult, după gusturile mele. Credeam că stau doar trei, patru luni”. Acesta mai spune că mai ține legătura cu foștii săi colegi, Vasile Blaga și Adriean Videanu, dar rar, și atunci discută doar lucruri personale, deloc politice, că „așa e viața”.

De când s-a retras din politică s-a preocupat de construcția de avioane și spune că va face acest lucru pentru încă 20 de ani de acum înainte. „Am mai spus că m-am considerat un om de aviație ajuns în politică, aviația e pasiunea mea, am absolvit Facultatea de Construcții Aerospațiale. Politica a fost doar o activitate pe care am încercat să o fac cât mai bine”, a spus Berceanu.

De altfel, fostul ministru al Transporturilor a construit un avion ultrauşor, pe care l-a prezentat la expoziţia de profil AERO 2015, desfăşurată în aprilie 2015 la Friedrichshafen, Germania. „L-am proiectat pe hârtie, cu mâna mea. Avionul consumă 6-7 litri pe oră, astfel că, având rezervorul plin, poate zbura pe o distan ă de 900-1.000 de kilometri. Pre- ul este de 24.730 de euro. (…) Aeronave din aceeaşi categorie costă 120.000-140.000 de euro”, spunea atunci Berceanu.

„E ca atunci când te lași de fumat”

Întrebat ce mai pregătește în perioada următoare, Berceanu a afirmat: „Ar cam trebui să fac o producție de serie, în Germania, dacă aș mai fi avut 30 de astfel de avioane toate s-ar fi vândut”. „O să mai auziți că mă tot ocup de asta în următorii 20 de ani”, a adăugat fostul ministru al Transporturilor.

„Am ieșit din viața politică de trei ani, nu mă uit deloc la televizor, mai ascult la radio prin mașină, dar nu sunt la curent. Am încercat să mă despart de politică, dar e ca atunci când te lași de fumat: mai ai o țigară prin buzunar”, a adăugat B e r c e a - nu. A evitat să facă comentarii în legătură cu politicienii actuali, spunând doar despre pre ședintele Iohannis: „Până a cum am avut un președinte jucător prea jucător, a - cum avem un președinte nejucător prea nejucător”.

Berceanu, rivalitate cu Băsescu

Ministrul al Industriilor în timpul guvernării CDR, Radu Berceanu și Traian Băsescu, pe atunci ministru al Transporturilor, se număra printre cei mai influenți politicieni ai Opoziției. Decăderea a început tot cu Traian Băsescu, acesta îndepărtându-l pe Berceanu din funcția de ministru al Transporturilor cu mâna premierului Emil Boc.

A vrut să vină la DNA

Invocat de Gabriel Sandu în declarațiile de la DNA privind o presupusă implicare în dosarul Microsoft, Radu Berceanu a susținut că nu are nicio legătură cu acest dosar și a cerut public procurorilor să-l cheme pentru a lămuri această situație. „Nu am vorbit decât de 10-15 ori în viața mea cu domnul Sandu, niciodată nu mi-a cerut ceva, niciodată nu i-am cerut ceva, niciodată nu mi-a dat ceva, nici măcar un pahar cu apă, niciodată nu i-am dat ceva, vreun pahar cu apă sau o cafea, nu am discutat niciodată despre cazul Microsoft. Nu îmi explic cum apare numele meu în aceste cazuri, dar de abia aștept să mă cheme cineva la DNA ca să pot să spun și oficial lucrurile astea”, a declarat Berceanu.

Andreea Udrea
evz

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu